breloczki reklamowe

Popularność gadżetów reklamowych wzrosła tak bardzo, że towarzyszą nam już niemal na każdym kroku. W domu, biurze, czy na wakacjach. Niewielkie breloczki reklamowe, notesy z logo firmy, czy stylowe długopisy to stały element naszej codzienności. Znacznie ułatwiają nam życie, a przy tym sprawiają przyjemność – zwłaszcza wtedy, gdy otrzymujemy je w najmniej oczekiwanym momencie.

Na tym jednak nie kończą się zalety gadżetów reklamowych. Każda ze stron – zarówno obdarowany, jak i obdarowujący – mogą czerpać korzyści i w pewnym sensie dokonywać wzajemnej wymiany otrzymywanego dobra. O co chodzi? Już wyjaśniamy!

Teoria wywierania wpływu społecznego, czyli coś za coś…

Niewielkie gadżety reklamowe wykorzystuje się przede wszystkim po to, aby rozpowszechnić lub zareklamować firmę, lub markę. Liczne organizacje i przedsiębiorstwa wykorzystują je jako element bezpośredniej strategii marketingowej, której najważniejszym celem jest skuteczna promocja firmy. Sprezentowanie niewielkiego upominku z logo firmy to krok ku dobremu. Udowodnił to kilkadziesiąt lat temu Robert Cialdini – amerykański profesor psychologii, prowadzący badania nad technikami wywierania wpływu społecznego w teorii i praktyce.

Opracowana teoria składa się z kilku zasad, w której jedną z najważniejszych jest zasada wzajemności, potocznie określana jako „coś za coś”. Wykorzystywana w strategii marketingowej działa w następujący sposób:

  1. Przedsiębiorca podejmuje inwestycję w przyszłość firmy i kupuje gadżety reklamowe z logo swojej firmy;
  2. Zakupione przedmioty zostają rozdane potencjalnym klientom, partnerom biznesowym, pracownikom i innym osobom, w których świadomości chcemy zbudować silną i rozpoznawalną firmę;
  3. Obdarowana osoba doceni dobry gest przedsiębiorcy. W efekcie zaczyna odczuwać potrzebę rekompensaty i decyduje się na:
  • nawiązanie współpracy,
  • wystawienie pozytywnej opinii nt. firmy w sieci,
  • zakupy w sklepie stacjonarnym lub online,
  • polecenie firmy wśród znajomych.

Co możesz zyskać kupując np. breloczki reklamowe z logo firmy?

Stosując zasadę wzajemności, możesz zwiększyć rozpoznawalność firmy. Praktyczny gadżet będzie używany przez obdarowanego nie tylko w biurze, czy domu, ale i poza nim. Szanse na zauważenie przedmiotu z logo Twojej firmy zatem wzrastają, podobnie jak zainteresowanie przedsiębiorstwem. A im więcej osób Cię zauważy i zainteresuje się Twoją ofertą, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś zdecyduje się coś od Ciebie kupić lub polecić Twoją firmę.

Oprócz rozpoznawalności możesz także liczyć na zbudowanie pozytywnie silnego wizerunku. Wręczony breloczek reklamowy będzie kojarzony z hojnością firmy i pamięcią o klientach bądź partnerach biznesowych.

W efekcie końcowym gadżety reklamowe przekładają się zatem na Twój zysk – i to na wielu polach.

Dodaj komentarz